Ikast-direktør tror på tøjsalg til computerfolket

Hummel indgår partnerskab med fransk storhold i e-sport

Udgivet:25. januar 2023, 22.27

Læsetid:1 minut

Allan Vad Nielsen og Hummel satser mere på esport. Foto: PR-Foto

TØJ Hummel øger sit fokus på e-sport ved at indgå et nyt partnerskab med Team Vitality. Aftalen træder i kraft med øjeblikkelig virkning og vil se det franske storhold bære de karaktetiske Hummel-vinkler i de kommende tre år.

Efter flere år som tøjsponsor for det danske esporthold Astralis udvider Hummel nu sit fokus i den populære gamingindustri med et nyt sponsorat fra øverste hylde.

Det danske sportsbrand har nemlig underskrevet en treårig aftale med det franske storhold Team Vitality, der betyder, at Hummel bliver den officielle tøjsponsor og vil udstyre holdet med spillertrøjer, sko og performance wear til både træning og kamp.

Med det nye partnerskab får Hummel samtidig mulighed for at øge deres tilstedeværelse inden for esportsbranchen, og det er noget, der vækker stor begejstring hos Hummels administrerende direktør, Allan Vad Nielsen fra Ikast:

- Der er ingen tvivl om, at esport fortsat er en voksende industri. Ikke kun når det kommer til aktive spillere og fanfællesskaber, men også på det tilhørende merchandise marked. Derfor er vi utrolig stolte over at kunne slå os sammen med Team Vitality, som er blandt de bedste i verden og nyder godt af en massiv fanskare i både Frankrig og resten af verden, siger Allan Vad Nielsen.

Det nye partnerskab mellem Hummel og Team Vitality trådte i kraft fra 1. januar og løber til udgangen af 2026.

Indlæser debat