Investor trækker sig: Pengekassen er tom hos Bravo Tours-ejer

Rejseselskabet TravelCo Nordic rekonstruerer, efter at en mulig investor har trukket sig, oplyser selskabet

13. oktober 2020, 16.35

Peder Hornshøj vil fortsat kæmpe for Bravo Tours, selv om kassen er tom hos ejerne. Foto: Henrik Ole Jensen

REJSER Coronakrisen og de indførte restriktioner for at begrænse smitten har sendt rystelser gennem rejsebranchen.

Det er ikke gået TravelCo Nordic, der ejer Bravo Tours, forbi, og det får nu ejeren til at rekonstruere rejseselskabet.

Her håber man at kunne indgå en aftale med selskabets kreditorer, men det vil sandsynligvis ende med et nyt ejerskab.

Det oplyser TravelCo Nordic i en pressemeddelelse.

- Jeg vil gerne starte med at slå fast, at alle gæster, som lige nu holder ferie med os på vores rejsemål, kan nyde ferien og slappe af. Vi har sikret likviditet til, at disse gæster både kan blive på hotellet og ikke mindst rejse hjem som planlagt. Vores gæster har været og er vores absolutte første prioritet, siger administrerende direktør Peder Hornshøj.

Beslutningen blev truffet, efter at en mulig investor har trukket følehornene til sig.

Læs også
Peder Hornshøj: - Vil kæmpe med næb og kløer for, at Bravo Tours består
+Abonnement

Peder Hornshøj fortæller, at han kæmper og slås for, at rejseselskaberne, som også tæller Sun Tours, kan bestå.

- Der er ingenting, vi ønsker mere end det. Men pengekassen er tom, og vores ejer må nu finde andre løsninger, siger direktøren.

Han understreger, at man som gæst ikke mister sine penge, hvis man har købt en pakkerejse, som er blevet aflyst på grund af covid-19.

- Det samme gælder dem, der har ombooket til en ny rejse til senere på året eller næste år. Forhåbentlig kan de rejse i et rekonstrueret selskab, men ellers er man altid sikret af Rejsegarantifonden i Danmark, siger Peder Hornshøj.

Læs også
Bravo Tours: Rejsegarantifonden dækker både rejser og gavekort
+Abonnement

Rejseselskaberne ejet af TravelCo Nordic vil ikke tage imod nye bestillinger, før rekonstruktionen er ovre.

Peder Hornshøj forventer en hurtig afklaring - og med en positiv udgang:

- Vi lever og ånder for at sende glade gæster på ferie, og derfor arbejder vi også på højtryk for at finde den bedste løsning, så det igen bliver muligt at bestille sin rejse hos os, siger Peder Hornshøj, som håber selskabet er klar til dette indenfor en uges tid.

Læs også
Alle gode gange tre: Bravo Tours jagter en køber
+Abonnement

/ritzau/