De små byer får en stemme i den nye turistforening

Ny model sikrer bred geografisk forankring og indflydelse på Ikast-Brandes turismeindsats

10. maj 2019, 11.32

Turisme i Ikast-Brande er et vidt begreb - som eksempelvis Hærvejs­marchen på billedet. For at sikre at alle byer uanset størrelse bliver hørt, har man lavet en ny måde at vælge bestyrelsesmedlemmer til den nydannede »Turistforeningen for Herning, Ikast-Brande og Omegn« på. Foto: Tom Laursen

Ikast-Brande Der er lagt op til en bred lokal forankring og indflydelse i det nye midtjyske turismeselskab, som Herning og Ikast-Brande er gået sammen om at skabe.

Det fortæller Annette Mosegaard (K), der er formand for erhverv, vækst og bosætningsudvalget.

Turistforeningen i Ikast-Brande har nedlagt sig selv, så den nye forening kører videre på grundstammen bag turismeindsatsen i Herning.

Det nye samarbejde hedder derfor »Turistforeningen for Herning, Ikast-Brande og Omegn«.

Svært at udpege kun to...