Når lysten til læring opstår gennem leg

På daginstitution i Lind har et par pædagoger haft gode erfaringer med et dybdegående Ronja Røverdatter-tema

21. maj 2019, 07.49

Her er det pædagog Lillian Kjølhede Lassen, der sammen med børnene (fra venstre) Victoria, Alexander, Cecilie og Aksel, er i gang med at lave en Ronja Røverdatter-planche. Gennem de seneste par måneder er pædagoger og børn dykket ned i Astrid Lindgren-romanen Ronja Røverdatter. Foto: Tom Laursen

LIND Hos »Frøsnapperne« på Børne­oasen i Lind har pædagogerne Lillian Kjølhede Lassen og Rie Østergaard de seneste måneder arbejdet med natur og Ronja Røverdatter som overordnet tema i forbindelse med de nye, styrkede læreplaner med mere fokus på barnesyn og børneperspektiv.

Et tema, som Lillian Kjølhede Lassen er så begejstret for, at hun gerne vil dele ud af sine erfaringer.

- Vi tænkte, det kunne være sjovt at dykke ned i en bog, som vi læser i hver dag, fortæller Lillian Kjølhede Lassen.

Rumpenisse og skovhekse...