Bestseller får ny kommunikationschef: Vi er nok ikke kendt for at snakke for meget om os selv

Det bliver en forhenværende undersøgende journalist hos DR, som overtager stillingen

15. september 2020, 12.16

Danmarks største modekoncern vil gerne være bedre til at kommunikere klart og præcist om ting, der relaterer sig til virksomhedens forretningsområder. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

KOMMUNIKATION Bestseller har ansat en ny kommunikationschef.

Det bliver den forhenværende undersøgende DR-journalist, Niels Christian Jung, som overtager stillingen, fremgår det af en pressemeddelelse fra modekæmpen.

Den nyansatte kommunikationschef har været nomineret til Danmarks fornemste journalist-hæder, Cavlingen, og han har gennem flere dokumentarer dækket brugen af doping i cykelsporten i 1990’erne.

Blandt andet fandt han dopingmiddelet EPO ved det hotel, som Bjarne Riis’ cykelhold opholdte sig på under Tour de France i 1995.

Nu kommer Niels Christian Jung i stedet til at fokusere på Bestsellers kommunikation udadtil. Brande-koncernen forbindes ellers ikke nødvendigvis med at være for højtråbende.

- Vi er nok ikke kendt for at snakke for meget om os selv. Men vi vil gerne kommunikere klart og præcist om de ting, der berører os og vores industri, siger Bestseller-ejeren Anders Holch Povlsen i en pressemeddelelse.

Den nye kommunikationschef glæder sig til at komme i gang.

- Efter en lang karriere i journalistikken, er jeg stolt og beæret over at have muligheden for at være i spidsen af kommunikation i en af Danmarks mest interessante selskaber og være i stand til at bidrage i både gode og dårlige tider, siger Niels Christian Jung.

Han afløser Morten Norlyk, som i stedet rykker til en stilling som ansvarlig for bæredygtig kommunikation. I den stilling vil han fokusere på at øge synligheden af både intern og ekstern bæredygtig kommunikation.