Trøjer er millioner værd for topklubberne: FCM er gået fra ingenting til 5,5 millioner kroner

Brøndby har rundet et merchandisesalg på 20 millioner kroner på et år, mens FC København følger lige efter. FCM vil fordoble trøjesalget i løbet af fem år

17. oktober 2019, 22.59

Nicklas Bendtner har øget trøjesalget i FC København, der dog ikke vil ud med tal. Klubben har dog allerede nået målet for trøjesalget i 2019. I FC Midtjylland satser man også på at sælge flere trøjer, og fra sommeren 2020 begynder klubben at lancere en ny hjemmebanetrøje før hver sæson. Foto: Anders Kjærbye/Ritzau Scanpix

FODBOLD Salg af fodboldtrøjer er blevet en væsentlig forretning for flere af landets bedste fodboldklubber.

For bare få år siden var der ikke de store penge at tjene, men trøjerne er blevet mange millioner kroner værd for klubber som FC København, Brøndby og FC Midtjylland.

FCK nåede i september årets salgsmål og stod i den pudsige situation, at trøjelageret stort set ...