HIH forlænger med hovedsponsor

IBF fortsætter også de næste tre år som sponsor i Herning-Ikast Håndbold

26. maj 2020, 13.21

Den lokale virksomhed IBF tager yderligere tre år som én af hovedsponsorerne i Herning-Ikast Håndbold. Foto: Flemming Hansen

HÅNDBOLD Herning-Ikasts største produktionsvirksomhed, IBF, har været med i hovedsponsorgruppen for damehåndboldens lokale flagskib i 15 år - de sidste fem år også forøget med et navnesponsorat til den »gamle« Ikast Hal, der nu bærer navnet IBF Arena.

Der er netop sat underskrifter på en ny tre-årig kontraktforlængelse, der i bogstaveligste forstand giver god støtte i ryggen på Herning-Ikast-pigerne, når holdet optræder med de tre kendte bogstaver på spilletrøjerne i såvel de nationale som internationale turneringer.

- Vi har været glade for samarbejdet og den eksponering, som aftalen har givet gennem de mange år. Jeg tror, at vi har kunnet tælle mere end 200 TV-transmissioner og fået en form for medejerskab i en halv snes titler, og det er jo noget vi kan lide, siger Mogens Rosenkilde, der ejer IBF-koncernen sammen med sin bror Preben Rosenkilde, i en pressemeddelelse fra klubben.

- Det er vigtigt for os at få vores brand eksponeret og gjort kendt nationalt, og så kan vi jo lide at blive positioneret med et holdfællesskab, der via hårdt arbejde opnår resultater - og gerne førstepladser, siger Mogens Rosenkilde.

Det var hans far, Johannes Rosenkilde, der grundlagde det, der i dag er Danmarks største betonvarevirksomhed, der senere i år kan fejre sit 60 års jubilæum.

- Det er af uvurderlig betydning, at en signaturvirksomhed for vores egn, som IBF jo vitterligt er, giver os en så markant opbakning og blåstempling, siger formanden for Herning-Ikast Håndbold Lars Gantzel Pedersen i en kommentar til kontraktforlængelsen.

- IBF var også en af de 24 investorer, det trådte til, da vi købte håndboldaktiviteterne ud af FC Midtjylland, og vi møder i det hele taget altid konstruktivt samspil, når vi henvender os med projekter og muligheder. Og det gælder både hos ejere og medarbejdere i den store organisation, siger Lars Gantzel Pedersen, hvis egen virksomhed Danspin også er med i hovedsponsorkvartetten sammen med KlimaHuse og Sport 24.