Ny app skal styrke kommunikationen

8. april 2021, 11.39

Foto: Colourbox

MIDTJYLLAND Patienter og borgere i Region Midtjylland får i løbet af de næste par år et tilbud om bedre kommunikation, når de er i et behandlingsforløb på et af regionens hospitaler.

Regionen fortæller i en pressemeddelelse, at den for nyligt har indgået en aftale med it-virksomhederne KMD og Emento om at levere digitale produkter, som gør det nemt for den enkelte afdeling at bygge forløbsguides til patienterne.

De digitale forløbsguides bruges allerede nu på blandt andet Afdelingen for Kvindesygdomme og Fødsler, Afdelingen for Hjerte-, Lunge- og Karkirurgi (AUH), Børne- og Ungdomspsykiatrisk Afdeling (AUH, Psykiatrien) og Diagnostisk Center (Hospitalsenhed Midt).

Idéen til digitale forløbsguides opstod, da man på afdelingerne var opmærksomme på, at de flere siders patientinformation, som sendes ud på én gang, kan være svære at læse, bruge og overskue. Derfor blev både borgere og sundhedspersonalet inddraget i udviklingen.

I den nye app modtager patienten kun det, som er relevant i forhold til det tidspunkt i forløbet, hvor patienten er.

Indlæser debat...