FCM og Nike forlænger samarbejdet

Sportstøjgiganten Nike skal også i de næste seks sæsoner levere spilletøj til FC Midtjylland

8. november 2019, 14.32

Anfører Erik Sviatchenko og resten af FCM-holdet vil også i de næste seks sæsoner have Nike-logoet på trøjerne. Foto: Henrik Ole Jensen

FODBOLD Verdens største sportsbrand, Nike, fortsætter sammen med Sportmaster med at være en del af FC Midtjylland.

Parterne har netop underskrevet en seksårig forlængelse frem til sommeren 2026, og det er en forlængelse, som glæder FC Midtjyllands kommercielle direktør Jacob Jørgensen.

- Vores store visioner for fremtiden kræver gode og stærke partnere, og det får vi i høj grad med Nike og Sportmaster - samtidig giver aftalens længde ro til at udvikle yderligere, siger Jacob Jørgensen i en pressemeddelelse.

FCM oplyser, at der bliver lanceret en særlig »Black Edition«-trøje i samarbejde med Nike. Den bliver kun produceret i et begrænset antal.

- Derfor er den også tænkt som et samlerobjekt, og Nike og Sportmaster donerer 50 kroner til FCM Samfund pr. solgt trøje - penge som aktiveres til »Ferieoplevelser i Ulveland« i 2020, så det er på alle måder værd at bakke op om, siger Jacob Jørgensen i pressemeddelelsen og betegner trøjen som en hyldest til regionen og FC Midtjylland.

- Aftalen er også en anerkendelse af det, FC Midtjylland vil og kan, og når store aktører som Nike og Sportmaster viser interesse for vores klub, fortæller det noget om, hvor langt vi er nået, siger den kommercielle direktør.

Nike har leveret spilletøj til FC Midtjylland siden sommeren 2015. Det amerikanske mærke tog over efter WunderElf.