Vestjyllands Forsikring vinder kundemåling

For andet år i træk topper Vestjylland Forsikring i Videbæk listen over kundetilfredshed blandt private kunder

12. november 2019, 13.05

Jørgen Ladekjær står i spidsen for Vestjyllands Forsikring. Foto: Henrik Ole Jensen

ANALYSE Det uafhængige analysefirma EPSI Rating Danmark har offentliggjort sin årlige undersøgelse over kundetilfredshed på blandt andet forsikringsområdet. Vestjylland Forsikring er igen i år nummer ét, og med en tilfredshedsscore på 85,8 forbedrede Videbæk-firmaet resultatet fra 2018 med 0,1 indekspoint. Og de nye tal fra 2019 glæder direktør i Vestjylland Forsikring, Jørgen Ladekjær.

- Inden for de sidste fire år har vi haft de mest tilfredse kunder i tre af årene, mens vi blev nummer to ét år. Det viser bare, at det ikke er en enlig svale, og det er vi selvfølgelig rigtig glade for, siger han i en pressemeddelelse.

Vestjylland-DNA

Topplaceringen skyldes blandt andet, at Vestjylland Forsikring scorer højt på personlig betjening, hurtige svartider og har imødekommende og dygtige medarbejdere, som hjælper, når der er brug for det.

- Den flotte placering kan kun lade sig gøre, fordi vi har medarbejdere med det rette Vestjylland-DNA. Vi vil virkelig kunderne det bedste og forsøger at hjælpe dem, når de bliver udsat for en skade eller har brug ændringer til deres forsikringer. Og det er jo dejligt at se, at det bliver afspejlet i undersøgelsen, siger Jørgen Ladekjær.

Arbejder med image

En anden ting, som Vestjylland Forsikring møder anerkendelse for i undersøgelsen, er deres image. Og det glæder Jørgen Ladekjær, da det også er et fokuspunkt internt.

- Vi arbejder meget med vores image, og vi kan se, at vi har flyttet os i forhold til sidste år. Det bekræfter os i, hvor vigtigt det at fortælle vores kunder, hvad vi gør for dem og endnu vigtigere er det, at vi gør os umage for at leve op til vores image, det er troværdighed, siger han og uddyber:

- Det er ikke nok bare at fortælle om ens værdier. De skal udleves i hverdagen, og det har vi meget fokus på, siger Jørgen Ladekjær og fortæller, at én af deres kerneværdier er at give tilbage til de lokalområder, hvor kunderne køber forsikringer.