DK Company lancerer en kønsfri tøjkollektion

Tøjmærket Lounge Nine vil udvikle tøjkollektioner, som passer til både mænd og kvinder

Udgivet:27. juli 2022, 08.50

Læsetid:1 minut

DK Company udfordrer med den kommende kollektion fra Lounge Nine de traditionelle modetrends. Foto: PR-foto

MODE Modekoncernen DK Company med hovedsæde i Ikast er på vej med en ny tøjkollektion under navnet Lounge Nine, hvor ambitionen er, at der slet ikke skelnes mellem herre- og kvindemodeller.

Der er med andre ord tale om et kønsfrit modebrand, hvor tilpasninger i længde og pasform gør, at tøjet kan bruges af alle. I den første kollektion bliver dog kun en tredjedel af varerne kønsfrie.

- Vores målsætning er at blive 100 procent kønsfri. Dog er dette et nyt arbejdsområde for os, og vi lærer nyt dag for dag. Denne kollektion er et forsøg på at følge de globale tendenser inden for kønsfrihed, og vi glæder os til at se, hvordan Lounge Nine bliver taget imod, fortæller Christian Löwén, der er brand manager for Lounge Nine, i en pressemeddelelse.

Lounge Nine-kollektionen er større end blot de typiske unisex T-shirts og basis styles. Forbrugeren vil i denne kollektion finde nytænkte detaljer i form af asymmetriske knaplukninger og kort- såvel som langærmede blazere, forklarer DK Company i pressemeddelelsen.

- Modeindustrien har i lang tid dikteret, hvad der er passende for den enkelte at klæde sig i, og hvad der ikke er passende. Lounge Nine ønsker at bryde med denne tankegang og at møde forbrugerens ønske om frihed til at vise sin egen identitet, udtaler Christian Löwén.

Indlæser debat