Bestseller øger fokus på miljøet

Mode-koncernen har fremlagt en ny strategi for at forbedre hele branchens syn på miljø, bæredygtighed og arbejdsforhold

8. december 2018, 16.53

Et af Bestsellers nye mål er, at 30 procent af den bomuld, der bruges i produktionen, skal være økologisk i 2025. Foto: Adobe Stock

Bæredygtighed Bestseller har de seneste år øget sit fokus på social ansvarlighed (CSR), og torsdag fik det fokus endnu et nøk opad, da Brande-virksomheden præsenterede en strategi, som gør bæredygtighed til en central del af forretningen.

Det sker i erkendelse af, at modeindustrien efterlader et markant aftryk på verden, og kunderne og samfundet forventer ifølge Bestseller mere ansvar af branchen. Derfor er ambitionen heller ikke kun specifikt møntet på Bestseller men branchen generelt, som skal bringes fremad. Bestseller vil gå forrest og være klimapositiv, fair for alle og designet cirkulært.

- Klimapositiv betyder, at vi vil fjerne mere udledning, end vi producerer. Fair for alle betyder, at vi vil fremme lighed, værdighed og sikre arbejdsforhold for alle, og designet cirkulært betyder, at vi vil gøre affald til værdifulde ressourcer i hele værdikæden, siger Dorthe Scherling Nielsen, som er bæredygtighedsansvarlig i Bestseller, i en pressemeddelelse.

Ordentlig historie...

Læs denne artikel

- og alle andre på Herning Folkeblad fra kun 1 krone

24 Timer

DIGITAL adgang i 24 Timer



Adgang til alle artikler i 24 timer

Adgang til debat

Digital

Fuld DIGITAL adgang





Adgang til alle artikler

Adgang til e-avisen

Adgang til e-avis arkivet

Adgang til debat

Adgang til Forum Søndag

Adgang til underholdning

Adgang til fordele hos Læserklubben