Jagten på kommerciel vækst: FCM skal være klogere end konkurrenterne

FC Midtjylland vil udnytte klubbens vækst til at styrke det sportslige, økonomiske og kommercielle fundament, siger FCM-direktørerne Jacob Jørgensen og Preben Rokkjær. Tilskuer-gennemsnittet skal øges til10.000

16. februar 2020, 08.48

Den økonomiske, sportslige og kommercielle vækst i FC Midtjylland skal udbygge og styrke klubbens fundament, fastslår FCM’s kommercielle direktør, Jacob Jørgensen (t.v.) og og Preben Rokkjær, »ulvenes« klubbens nyansatte marketing- og supportdirektør. Foto: Tom Laursen

STRATEGI På banen er FC Midtjylland på mesterskabskurs, når forårspremieren i Superligaen sparkes i gang i næste uge.

Men også uden for græstæppet peger pilen opad for klubben, som oplever en eksplosiv vækst på en lang række økonomiske og kommercielle parametre.

Og netop FCM’s solide fundament skal fremover styrkes ved hjælp af en strategisk, målrettet og d...