Flotte tilsynsrapporter fra Socialtilsynet

25. februar 2021, 11.40

Foto: Adobe Stock Photo

SVAR Habitus’ administrerende direktør Martin Godske svarer på kritikken rejst i læserbrevet skrevet af SF’s Kirsten Kronborg.

Det er rigtigt, at der har været problemer i Habitus. I 2016 og 2017 centraliserede direktionen hele Habitus med dårlig kvalitet til følge. Bestyrelsen skiftede efterfølgende direktionen og store dele af ledelsen ud, og hele organisationen blev rullet tilbage til dens oprindelige form. Det har betydet, at Habitus’ afdelinger siden slutningen af 2018 har modtaget meget flotte tilsynsrapporter fra Socialtilsynet. Habitus har efterfølgende fået positiv kritik for firmaets økonomiske transparans og anvendelse af offentlige midler.

Habitus har samtidig modtaget meget flotte rapporter fra Styrelsen for Patientsikkerhed. Derudover får vi løbende god kritik fra vores kommunale samarbejdsparter.

Konklusionerne på vores tilsynsrapporter kan ses på vores Facebookside eller på vores LinkedIn-side. Her lægger vi løbende evalueringer og nye initiativer ud - følg os gerne.

Vores historie og forklaringen bag vores fejl kan også ses på vores community på vores hjemmeside.

Vi er selvfølgelige kede af de fejl, vi har lavet. Men er også stolte over, at vi igen kan hjælpe de mennesker, vi hjælper.