Rock-radio går på støj-barrikaderne

Ny landsdækkende kampagne skal sætte fokus på den gode koncert-oplevelse

24. maj 2019, 14.38

»Lad os holde fokus på musikken. Lad telefonen blive i lommen og lad snakken blive ude for rummet. Fordyb dig i musikken og i oplevelsen - og giv andre mulighed for at gøre det samme. Vi håber, du er med os,« skrev P6 Beat i et følgebrev til sine lyttere inden en koncert med bandet Veto.

herning På radiokanalen P6 Beat opfordres lytterne jævnligt til at vride volume-knappen helt op på maks. Men ind i mellem kan det også være nødvendigt at skrue lidt ned.

Det er eksempelvis tilfældet med kampagnen »vær.her.nu.«, hvor DR-kanalen sætter fokus på den gode koncertoplevelse. Ud over at levere musiknørdet indie- og rockradio står P6 Beat også bag koncertkonceptet »P6 Beat Rocker«, hvor kanalen en gang om året hylder dansk rockmusik med en stor koncert. Og det var her, at kampagen fik sit afsæt.

- Det hele begyndte efter P6 Beat Rocker i 2018, fortæller redaktionsleder Christina Høier.

- Vi havde en oplevelse af, at der var meget snak rundt i krogene, og publikumssnakken blev nævnt i adskillige anmeldelser af arrangementet.

- Efter det besluttede vi at beskæftige os med emnet på forskellig vis, og da vi kort tid efter inviterede lyttere til session med bandet, Veto, var det med et følgebrev, hvor vi appelerede til publikum om at have fokus på musikken. Siden har vi haft fokus på det gennem interviews med musikere, branchefolk og publikum. Både på sociale medier og i radioen. Efter sommerferien breder vi det ud til over 30 spillesteder i hele landet.

Læs også
Scener fra landevejen: Masseslagsmål og bus på afveje
+Abonnement

Konferencier måtte tysses på ...