Stort midtjysk tøjmærke går efter kvinderne

Jack & Jones går ind på markedet for kvindetøj med det nye brand JJXX

25. september 2021, 08.31

De hollandske influencere Bruna Rizk og Amaka Hamelijnck (t.h.) er blandt de mere end 300 influencere på tværs af Europa, der skal være med til at udbrede kend­skabet til Jack & Jones-kvindetøjet. Foto: PR-Foto

MODE I denne måned lancerer Bestseller-brandet Jack & Jones deres første kollektion til unge kvinder under navnet JJXX. Det er første gang, at Jack & Jones - en af Anders Holch Povlsens helt store kæder - forsøger at at få unge kvinder i tale.

Målgruppen har ellers været unge mænd, lige siden modekæden åbnede sine første butikker for godt 30 år siden. Men nu bliver der også satset på det modsatte køn gennem en udvidelse af Jack & Jones-brandet. Fremover kommer repertoiret eksempelvis til at byde på jeans, som er tiltænkt unge kvinder. I den forbindelse har de teamet op med en lang række store, internationale influencere, som skal være en del af lanceringskampagnen.

- De forskellige piger er nøje udvalgt med fokus på deres udstråling, deres stil og deres individuelle interesser. Alle pigerne repræsenterer vores brandpersonlighed – de er stærke, glade, uafhængige, selvsikre og frie. De har power og en personlighed, der giver dem kant og adskiller dem fra andre - præcis som JJXX, lyder det i en pressemeddelelse fra Anders Gam, Brand Director hos Jack & Jones og JJXX.

Det har ikke været afgørende for JJXX, hvor mange følgere de enkelte influencere har - det er afgørende, hvordan deres personlighed kommer til udtryk, hvordan de bærer sig selv, og hvordan de matcher brandets kerneværdier.

- I Holland arbejder vi sammen med influencerne Bruna Rizk og Amaka Hamelijnck, som er bedste veninder. Her har vores fokus været på deres venskab og livet som veninder. I Spanien arbejder vi sammen med kunstneren Inés Jimm, der har en brændende passion for kunst og store ambitioner for sin karriere. Og i Italien arbejder vi sammen med Greta Menardo, der er kitesurfer og har en enorm livsglæde, siger han.

Kollektionen - der ud over jeans eksempelvis også omfatter jakker, skjorter og sweatshirts - kan købes online og i butikker på tværs af Europa, hvor Jack & Jones har mere end 800 butikker.

Indlæser debat...