Månsson vinder temapris

Gartneren får prisen for at være innovativ og visionær

6. november 2019, 09.38

Axel Månsson, Årets Regionale Temaprisvinder i region Midt- og Vestjylland. Foto: PR-Foto

HÆDER Axel Månsson vandt Årets Regionale Temapris i Region Midt- og Vestjylland.

Han vinder prisen for sin vision om økologi og bæredygtighed, som kommer til udtryk i hele hans virke og engagement i Brande-virksomheden Axel Månsson A/S, der er et af Danmarks største frilandsgartnerier.

Ejerlederen fik overrakt prisen af PwC, Nykredit og Dansk Erhverv ved regionskåringen på PwC’s kontor i Herning.

- Hos Axel Månsson A/S bestræber man sig på at sikre sine kunder friske kvalitetsprodukter, som er produceret under størst mulig hensyntagen til flora og fauna. Axel arbejder konstant med fokus på at være fleksibel og innovativ med økologi og bæredygtighed i højsædet - både ud fra en ideologisk og økonomisk betragtning. Axel har en vision om økologi og bæredygtighed, som kommer til udtryk i hele hans virke og engagement, og han evner at føre sine ambitioner ud i livet. Han er en sand iværksætter, og for ham er der ikke langt fra tanke til handling, siger Poul Spencer Poulsen, partner i PwC i Herning.

Der var også roser fra Nykredit:

- Axel Månsson arbejder målrettet med at udvikle virksomheden på både produkt-, produktions- og kundesiden. Gennem involvering af medarbejderne samt rådgivning fra konsulenter og specialister arbejder Axel dagligt for at sikre, at virksomheden er på forkant for at kunne imødekomme nye trends i markedet, siger viceregionsdirektør i Nykredit, Christian Vejling.

Økologi er en drivkraft

Hos Dansk Erhverv er markedsdirektør, Jakob Ullegård, enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2019 i region Midt- og Vestjylland er Axel Månsson, som sætter retningen for sin virksomhed ud fra netop formål og værdier, hedder det i en pressemeddelelse.

- Den løbende innovation i virksomheden og de økonomiske resultater taler for sig selv. Det er tydeligt, at Axels vision om bæredygtighed og økologi er en drivkraft for hele virksomhedens strategi, internt såvel som eksternt, udtaler Jakob Ullegård.