Tekstilmuseets butik har fået ny profil: Kodeordene er bæredygtighed, egnens kulturhistorie og socialt ansvar

Museumsbutikken på Tekstilmuseet har fået en ny, spændende profil, der byder på bæredygtigt design med udgangspunkt i vores egns kulturhistorie

25. april 2021, 09.55

Renée Heegaard Jespersen er nyansat publikumsansvarlig på Tekstilmuseet. Hun står bag museumsbutikkens nye, bæredygtige profil. Her holder hun en smukt vævet lille hørdug frem. - Det er hør, som vores vævemaskine har vævet til små duge og viskestykker. Vi aftager industriens overskud af garn og producerer det på maskine eller i kit, så det bliver en bæredygtig cyklus. Det, vi ser i butikken, står på skuldrene af vores historie og kulturhistorie, siger hun. Foto: Flemming Hansen

HERNING Hvis man er gør-det-selv typen, der elsker at hækle, strikke eller sy - og i øvrigt interesserer sig for den egn, man bor på, så kan det anbefales at aflægge Tekstilmuseets butik et besøg.

Museet har nemlig fået en helt ny profil med fokus på bæredygtighed, socialt ansvar og formidling af vores eg...

Læs denne artikel

- og alle andre på Herning Folkeblad fra kun 1 krone

24 Timer

DIGITAL adgang i 24 Timer



Adgang til alle artikler i 24 timer

Adgang til debat

Digital

Fuld DIGITAL adgang





Adgang til alle artikler

Adgang til e-avisen

Adgang til e-avis arkivet

Adgang til debat

Adgang til Forum Søndag

Adgang til fordele hos Læserklubben