igoprofil.dk

I tvivl om valg af merchandise til virksomheden? Læs med her

Det er en virkelig god plan med merchandise, hvis I ønsker en økonomisk smart og strategisk form for branding. Når I vælger at markedsføre jeres virksomhed eller lignende gennem merchandise, kan I på en gang give jer selv og andre en gave. Lige meget hvem modtagerne af jeres merchandise er, vil de sikkert sætte stor pris på omtanken. Det kan både være kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og mange flere. Det svære valg er blot at finde ud af, hvilket merchandise der giver bedst mening for jer. Her kan I få et par gode råd, som I kan tage med i overvejelserne.

Overvej virksomhedens profil

Noget af det første I skal overveje er, hvad I ønsker at signalere med jeres merchandise med logo. Køber I eksempelvis papirposer med tryk, kan det være med til at signalere, at I er en virksomhed, der tænker på miljøet, frem for hvis I vælger produkter med meget plastik eller lignende. På IGO Profil kan I desuden købe ting såsom en bæredygtig pen, hvis det er den vej, I ønsker at gå. Udover at tænke på miljøet kan det være, at I også ønsker at brande jer selv som et firma med smil på læben og humor. I så fald kan I overveje produkter såsom en paraply med et sjovt tryk, eller et hyggeligt familiespil der bringer smil på læben for folk i alle aldre.

Lav målgruppevurdering

Alder er netop en anden ting, I med fordel kan overveje. For hvem er jeres merchandise til? Hvor gamle er de? Hvad interesserer de sig for? Er de sporty? Glade for at skrive? Og så videre. Dette er selvfølgelig relevant i forhold til at dele gaver ud, der rent faktisk bliver brugt. Og andet kan vel siges at være rent spild. Hvis jeres primære målgruppe er yngre mennesker, kan I eksempelvis overveje at købe ting såsom kasketter med logo på. En god gave til når temperaturerne stiger, og solen så småt titter frem. Hvis de rejser meget – for eksempel gennem arbejdet – kan I overveje at give dem noget rejseopbevaring. For eksempel en rigtig lækker rygsæk. På IGO Profil findes der noget for enhver smag.

Producer merchandise der bliver set

Selvfølgelig bør I dog også overveje – hvis jeres primære formål er god reklame – hvor mange mennesker, der kommer til at se jeres merchandise. Hvis I gerne vil have meget reklame, er det en god idé at fokusere på produkter, der ikke ligger ude af syne. Eksempelvis kunne noget som kuglepenne være en god idé, da de let ender et helt andet sted, end de startede.